Sambungan Kisam Seramku..Version 2

Kisah 2: Gara2 balik lewat..

Salam buat semua..Ni saya nak sambung lak cerita kedua saya ni...
Terjadi pada.....Tak ingat lak bila...
Tapi, ini terjadi time kecik2 dulu gara2 saya time tu main sampai dah nak masuk maghrib pun tak reti2 nak balik...Last2 dah nampak hari gelap, baru nak balik..
Dah sampai kat depan pintu rumah tu, try buka pintu, tak dapat2..Ler, daddy kunci bab marah kat saya..Tu lah, sape suruh balik akhir...
Sebab pintu pun dah dikunci, tak dapat nak masuk, jadi saya pun try la buka lampu dalam bangunan (Flat tingkat 1), di tingkat rumah saya...try2 buka.....

Tak dapat2...Rosak rupanya...
Terpaksa lah bergelap sorang2. kat luar rumah...
Disebabkan tak tau nak buat ape lagi, saya naik ke tingkat 2 n duduk kat tangga..

Maka, bermulalah kisah seram yang kalau boleh saya tak nak jadi lagi...Apatah mengharapkan ianya terjadi, namun ia tetap terjadi....

Pada waktu tu, azan berkumandang, tanda masuk waktu solat maghrib..
Dan yang menambah seram dan takutnya, waktu tu juga hujan dengan lebatnya dan guruh berdentum, kilat sambar menyambar....

Waaaa....
Dah lah sorang2 time 2, tambah lagi suasana macam tu, ditempat yang gelap..
Tak lama lepas tu....
saya terdengar suatu bunyi...
cruch.....(Bunyi seperti pinggan pecah)
Diikuti seseorang ketawa mengilai....
Saya tak dapat nak huraikan macamana bunyi hilaian tu...
Tapi seriously, kalau dengar laju jantung ni berdengup dibuatnya(Takut).
Saya pandang lah kat setiap penjuru kiri,kanan, depan belakang time kat tingkat tu...
Tak de ape2...Gelap..
Apa lagi.....
Cau sin cheee..........Lari.......
Turun kat tingkat bawah....
Lepas tu saya tak ingat ape saya buat, sebab dah lama jadi benda ni...

Tapi yang penting, tak lama lepas saya turun dari tingkat 2 tu, Daddy cari suruh balik kalau x silap...
Apa lagi, balik jangan tak balik....
Sampai je kat rumah, mulalah cerita kat adik-beradik....

Ishh.......
Syukurlah cuma dengar je, tak ternampak ...
Kalau nampak, kot2 kojol(die in ketakutan)...

Apepun,
Pengajarannya: Jangan balik lewat dan buat mak bapa marah....

Sekian...

0 Response: