Irfan Khairi - Spammer yang melampau (Spam)



Irfan Khairi - Jutawan Internet.. Mungkin ramai daripada kita telah mengetahui tentang Jutawan Internet muda ini. Namun, bukan hendak bercerita mengenai karier atau cara bagaimana beliau berjaya menjadi IM yang berjaya. Apa yang saya ingin kongsikan ialah sesuatu yang agak melampau. Baru2 ini saya menerima E-mail SPAM. Sudah lah SPAM, siap guna nama Irfan Khairi lagi untuk menyepam!!!

Ini bukan saja akan menimbulkan salah faham bahkan hanya memburukkan nama baik beliau.. Dah tu menyusahkan orang mendelete E-mail yang entah ape2 dihantar tanpa kebenaran... Sememangnya 1 perbuatan yang tidak bermoral!!



 Ada beberapa teknik bagaimana untuk mengelak E-mail anda di SPAM!
Antaranya:
  1. Jangan dedahkan atau berikan E-mail anda kepada sesiapapun melainkan orang yang dikenali seperti kawan,keluarga.
  2. Berhati2 sewaktu mengisi apa2 borang lagi2 borang yang meminta E-mail anda.
P/s: Lepas ni tak tahu lah nama siapa lagi akan disalahgunakan..  Apapun, I hate SPAMMER!!
Forever!!!

2 Response:

Of Tr@vels, 3nvironment and bl@bl@bl@ said...

aku nak kongsi pengalaman skit..takpe ..buat email yang baru untuk benda yang informal..email yang formal tuh..jangan bagi..biar depa spam sampai kenyang..

aimy said...

i hate spammers too...!! jom spam dorg balik...hehe